Plaatsing van 2 kelders zodat we het casco maximaal laag kunnen leggen.
De kelders zijn geplaatst. Nu hopen dat ze niet gaan drijven.
29 Jun 2017 19:22
De kelders zijn geplaatst. Nu hopen dat ze niet gaan drijven.
27 Jun 2017 11:02
Vanochtend zijn we begonnen met de graafwerkzaamheden voor de 2 putten.
27 Jun 2017 07:08
De tijd nadert dat we het casco naar Utrecht transporteren. Om het casco op de wal te leggen, hebben we een frame nodig.
14 Jun 2017 22:30
Samen zijn we gestart met de gedetailleerde voorbereidingen voor het transport van Makkum naar Utrecht. Wij hadden dit eerder moeten doen, maar plotseling overleed de moeder van de eigenaar op 1 juni waardoor de gedachten vooral ergens anders naar uit gingen.
7 Jun 2017 23:01
Op papier hebben we de beste plannen uitgedacht. Maar praktisch als we zijn, toch maar even de lijnen uitgezet op het kavel. In de grond zullen 2 betonnen kisten worden geplaatst voor de kiel en het later aan te brengen roer.
2 Jun 2017 22:59
Natuurlijk waren we nieuwsgierig naar de vorderingen. Opnieuw bleek Bonsink een firma te zijn die zijn goede naam geheel waarmaakt. En komen ze met voorstellen, dat volgen wij die altijd. Ze weten waarover ze spreken.
28 Apr 2017 21:39
Hoewel het schip nog niet echt in onze handen is, moeten we de kleuren gaan kiezen.
20 Apr 2017 12:43
Het casco is overgebracht naar een andere locatie in Makkum. Voordat wij met de bouw gaan beginnen, is het ons aangeraden het casco eerst geheel te laten plamuren en coaten. Na enkele gesprekken werd voor ons duidelijk dat de firma Bonsink als geen ander weet waarover zij spreekt. Een firma die is doordrengt met passie en vakmanschap.
6 Apr 2017 22:52
Voor de bouw van het schip was Utrecht een gewenste locatie. Daar hebben we een stuk grond kunnen huren. Om te kunnen werken hebben we een hal nodig, een tijdelijke hal, ofwel een luxe tent. Gaan we zo'n tent huren of kopen in China. Jerome Dirven is naar China afgereisd en werd overtuigd door de Chinezen dat ze een goede tent kunnen bouwen. Alleen werd later het vergunningen traject lastig. De gemeente vereiste berekeningen waar de Chinezen geen ervaring mee hadden. We hebben uiteindelijk voor de huur van een Nederlandse tent gekozen.
14 Mar 2017 22:57
In eerste instantie zijn we op zoek gegaan naar een geschikte hal langs het water tussen Rotterdam en Utrecht. We hebben de rivieren langs gereden. Daar waar ik een hal trof, was die oud, guur en koud. De bouw van het schip moet fun gaan worden. Dat kan niet in een koude tochtige hal. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een stuk grond in Utrecht/Nieuwegein. Mooi aan het water gelegen. Dicht bij het centrum van Utrecht.
15 Feb 2017 12:42
Nadat we in januari 2017 besloten hadden het casco te kopen, hadden we geen enkele ervaring met de bouw van zulke schepen. Bij een bezoek aan een zusterschip, vond ik de engine room veel te klein voor een techneut als ik. Als dit schip met 2 personen zonder bemanning te varen moet zijn, moeten kleine defecten zelf verholpen kunnen worden. De machinekamer moet dus groter. Ik ervaarde ook dat de meeste zeilschepen gebouwd worden for cruising, dus grote groepen mensen. Ik wil dit schip bouwen voor familie gebruik.